Δημόσια Διαβούλευση για την εγκατάσταση 299,6 MW ΑΣΠΗΕ στην Σκύρο

 Συμμετέχουμε, στηρίζουμε, αρνούμαστε καθολικά!

https://www.enterprisegreece.gov.gr/ependyste-sthn-ellada/strathgikes-ependyseis/ependytika-erga/erga-pros-diavoulefsi/ 

Η σύνοψη της επενδυτικής πρότασης (φωτ/φίες κατωτέρω και σε αρχείο pdf )




H επενδυτική πρόταση (ούτε 4 σελίδες...!!!). Είναι εντυπωσιακό. Τα μόνα στοχεία που παραθέτουν είναι ότι οτιδήποτε σκοπεύουν να φτιάξουν είναι σε προστατεύομενες περιοχές και τα συνήθη ψεύδη (ψεύδη, όχι ανακρίβειες) για μόνιμες θέσεις εργασίας και ενεργειακή απεξάρτηση του νησιού

Προσπάθεια υπαγωγής της επιχειρούμενης εγκατάστασης ανεμογεννητριών στη Σκύρο στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων.
Αγαπητοί συμπατριώτες και φίλοι της Σκύρου,
Χωρίς να ενημερωθούν οι τοπικές αρχές, οι πολίτες και οι φορείς του νησιού, παραβιάζοντας το συνταγματικά προστατευόμενο δικαίωμα των κατοίκων στη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων σχετικά με έργα που έχουν σημαντική επίπτωση στο περιβάλλον, οι επενδυτές προσπαθούν να υπαχθεί η σχεδιαζόμενη εγκατάσταση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 229,6 MW από ανεμογεννήτριες στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων.
Η ENTERPRISE GREECE που είναι ο αρμόδιος εθνικός  φορέας για την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων στην Ελλάδα, δημοσίευσε την διαβούλευση του Επενδυτικού Σχεδίου για την Σκύρο.
Το ίδιο έργο, οι ίδιοι επενδυτές, επιχειρούν να υλοποιήσουν από το 2005, το οποίο εγκατέλειψαν το 2013 μετά από μαζικούς αγώνες της τοπικής κοινωνίας της Σκύρου η οποία από την αρχή ήταν ενάντια. Από το 2019 οι επενδυτές επανήλθαν παρά την καθολική και διαχρονική αντίδραση της Δημοτικής αρχής και των κατοίκων.
Πρόκειται για 58 ανεμογεννήτριες συνολικής ισχύος 299,6 MW, ισχύος της κάθε ανεμογεννήτριας 5,6 MW, στη Νότια Σκύρο, στο «όρος Κόχυλα», καταλαμβάνοντας τη μεγαλύτερη έκταση της περιοχής NATURA του βουνού αυτού.
Στις 4/1/2022 ο Δήμος Σκύρου κατέθεσε δικόγραφο ενδικοφανούς προσφυγής για την ανάκληση των 6 βεβαιώσεων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας ειδικού έργου παραγωγού ηλεκτρικής ενέργειας.
Το έργο είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, ΣΚΟΤΕΙΝΟ και ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ.
Οι εξελίξεις τρέχουν .
Η συμμετοχή στη διαβούλευση και η άρνησή μας πρέπει να είναι σαφής και δυναμική.
Δεν θα περάσει αυτή η εισβολή αμαχητί.
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ.

- Η διαβούλευση λήγει στις 23/02/2022. Η διαδικασία είναι απλή.
Τηλέφωνα επικοινωνίας
Ιωάννης Ευγενικός:6973430670
Χρυσάνθη Ζυγογιάννη:6945496000
skyrosindanger@gmail.com
Σας ευχαριστούμε για την συμπαράσταση
Εκ της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΣΚΥΡΟΣ S.O.S.
Ιωάννης Ευγενικός
Στάθης Ζακυνθινός
Χρυσάνθη Ζυγογιάννη 

To κείμενο της Ορνιθολογικής (ΕΟΕ):

Εκφράζω την έντονη διαφωνία μου για το έργο εγκατάστασης έξι Αιολικών Σταθμών συνολικής ισχύος 300 MW στην περιοχή NATURA 2000 «Όρος Κόχυλας της Σκύρου» και την πρόταση ένταξης του έργου στις στρατηγικές επενδύσεις.

Οι κύριοι λόγοι διαφωνίας είναι οι ακόλουθοι:

1. Στην Επιτελική Σύνοψη Επένδυσης αναφέρεται ξερά ότι το έργο χωροθετείται εντός της περιοχής του Δικτύου NATURA 2000 «Όρος Κόχυλας». Αυτό, ωστόσο, που θα έπρεπε επίσης να αναφέρεται είναι ότι η περιοχή φιλοξενεί τη μεγαλύτερη παγκοσμίως αποικία του αυστηρά προστατευόμενου είδους Μαυροπετρίτη (Falco eleonorae). Πρόκειται για ένα μεταναστευτικό γεράκι για την προστασία του οποίου η Ελλάδα φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς σχεδόν το 85% του παγκόσμιου πληθυσμού του είδους αναπαράγεται στη χώρα μας. Οι εξαιρετικά σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει η εγκατάσταση δεκάδων ανεμογεννητριών στην αποικία του Μαυροπετρίτη έχουν τεκμηριωθεί αδιαμφισβήτητα κατά την, προ ολίγων ετών, πρώτη απόπειρα αδειοδότησης του Αιολικού Σταθμού:

https://files.ornithologiki.gr/docs/politiki/aiolika/%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%9C%CE%9D%CE%97%CE%9C%CE%91%20LIFE%20Skyrou%20gia%20MPE_final.pdf

2. Εκτός από την αποικία του Μαυροπετρίτη, το όρος Κόχυλας είναι μία πραγματική κιβωτός βιοποικιλότητας, καθώς:
αποτελεί σημαντικό και αναγνωρισμένο πέρασμα για χιλιάδες μεταναστευτικά πουλιά,
αποτελεί τον φυσικό βιότοπο για το Σκυριανό άλογο, αυτή τη μοναδική φυλή μικρόσωμων αλόγων,
φιλοξενεί σημαντικό αριθμό ενδημικών, σπάνιων και απειλούμενων ειδών χλωρίδας, τουλάχιστον τρία εκ των οποίων απαντούν αποκλειστικά στη Σκύρο και πουθενά αλλού στον κόσμο,
αποτελεί τον κύριο βιότοπο της ενδημικής Σποραδόσαυρας (Podarcis gaigeae)

3. Η τεράστια οικολογική αξία του Κόχυλα αναδείχθηκε μέσω του έργου LIFE για τη Βιοποικιλότητα της Σκύρου και θωρακίστηκε με την υπ’ αριθ. 51979/21-12-2017 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος που θέσπισε ζώνες και όρους για τις επιτρεπόμενες δραστηριότητες σε αυτόν: σύμφωνα με την απόφαση, στην περιοχή NATURA «Όρος Κόχυλας» απαγορεύεται η εγκατάσταση Αιολικών Σταθμών. Η εγκυρότητα της απόφασης αυτής, μάλιστα, επικυρώθηκε και από το Συμβούλιο της Επικρατείας, που απέρριψε την αίτηση ακύρωσής της από την εταιρεία «ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΝΟΤΙΑΣ ΣΚΥΡΟΥ» και έκρινε νόμιμη την απαγόρευση εγκατάστασης του Αιολικού Σταθμού στην περιοχή NATURA. Οι παραπάνω εξελίξεις δεσμεύουν επιστημονικά, νομικά και ηθικά τις υπηρεσίες της Διοίκησης να μην προχωρήσουν στην αδειοδότηση του έργου.

4. Η πρόταση για υπαγωγή του έργου στις στρατηγικές επενδύσεις αγνοεί με τον πλέον προκλητικό τρόπο την σαφώς εκπεφρασμένη και διαχρονική αντίθεση σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας (Δήμος Σκύρου, σύλλογοι και φορείς, κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού) στην υλοποίηση ενός έργου που θα καταλάβει σχεδόν τη μισή έκταση του νησιού και θα αλλοιώσει μόνιμα το τοπίο, την οικολογική και πολιτιστική ταυτότητά του. Οποιοσδήποτε επισκέπτης του νησιού αντιλαμβάνεται αμέσως πως στη Σκύρο είναι συνειδητή επιλογή η ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων με ήπιο και φιλικό προς τον μοναδικό χαρακτήρα του νησιού τρόπο, με σεβασμό στο μέτρο και στη μικρή κλίμακα του νησιού, συνθήκες που θα καταστρατηγηθούν βάναυσα και ανεπιστρεπτί σε περίπτωση έγκρισης του γιγαντιαίου Αιολικού Σταθμού. 

 


Επιτροπή Αγώνα Σκύρος SOS για την σωτηρία του βουνού της Σκύρου
Η Θέση του Δήμου Σκύρου επί της διαβούλευσης
 
Σύμφωνα με το ν. 4608/2019, «… η Ε.Ε.Ε. και Ε.Ε. α.ε.» αναρτά τα «βασικά στοιχεία» του φακέλου, χωρίς να εμπίπτουν στο επιχειρηματικό απόρρητο (αρθ. 16 § 1 περ. ε), σε μία «επιτελική σύνοψη της επενδυτικής πρότασης στον ιστότοπό της και καλεί σε δημόσια διαβούλευση το κοινό και τους συναρμόδιους φορείς» (αρθ. 17 § 1 εδ. 2).
Τα έργα όπως διαπιστώνεται στο κείμενο ως προς τα περιβαλλοντικά τους στοιχεία:
α) Το μεγαλύτερο μέρος της χωρικής εγκατάστασης συντελείται εντός περιοχής Natura.
β) H υποθαλάσσια διασύνδεση συντελείται επίσης εντός «Ζώνης Ειδικής Προστασίας» (Natura).
γ) Γίνεται αναγκαία χρήση αιγιαλού και παραλίας ενός γραφικού κόλπου (με τουριστική ανάπτυξη) και
δ) Κατασκευάζονται στο «σύνολό τους» εντός δασικών εκτάσεων.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα παρατηρούμε ότι:
αα) Παρατέθηκαν στοιχεία και ισχυρισμοί και ιδιαίτερα περιττής νομικής αναφοράς, αποτρέποντας το κοινό και τους φορείς για ουσιαστική συμμετοχή (Κεφ. Α).
ββ) Παραλήφθηκαν τεχνικά στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν το μέγεθος του έργου, ώστε οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις να είναι εύλογα αντιληπτές (Κεφ. Β).
γγ) Παραλήφθηκαν δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της επενδύτριας εταιρείας, τα οποία ακυρώνουν κάθε αιτιολογία ένταξης του έργου στις Στρατηγικές Επενδύσεις (Κεφ. Γ)
Α. Μη ουσιώδη στοιχεία
(1) Παράθεση κατά το 1/3 του κειμένου νομοθετημάτων «Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων» για τα οποία στο στάδιο αυτό «… δεν γίνεται η αξιολόγηση αυτών… και η οποιαδήποτε τυχόν εκτίμησή δεν είναι δεσμευτική για τα κατά το νόμο αρμόδια όργανα» (ΣτΕ Ολομ 531/2015 κ.α.).
(2) Η επισήμανση του έργου ισχύος 300 MW αιτιολογούμενη ότι, «… θα βοηθήσει την ανεξαρτητοποίηση του νησιού…» (§ 9) ως προς την ενέργεια είναι οξύμωρο σχήμα καθότι οι ανάγκες του περιορίζονται στα 6 MW και μάλιστα σε περίοδο τουριστικής αιχμής!
Β. Παραλήψεις
(3) Τις σε χιλιάδες τετραγωνικών μέτρων εντός των περιοχών Natura εγκαταστάσεις των έντεκα γηπέδων.
(4) Το ύψος της κάθε Α/Γ (σύνολο 58) ανερχόμενο περίπου σε 180 μ. (105 μ. πυλώνας και 150 μ. διάμετρος πτερωτής) ισοδύναμο προς πύργο ύψους 60 ορόφων και το οποίο συγκρινόμενο προς εκείνο του «Πύργου Αθηνών» 103 μ. κατά το διπλάσιο, προς τον Πύργο του Άιφελ των 300 μ. κατά τα 2/3 αυτού και προς εκείνο του ουρανοξύστη «Εμπάιαρ Στέιτ» των 381 μ. κατά το ½ (το υψηλότερο στον κόσμο επί 41 χρόνια).
(5) Την κατηγορία υπαγωγής του έργου κατά τις διατάξεις του νόμου (αρθ. 10) ώστε να προβούμε βάσει των κριτηρίων στην ελεγξιμότητα αυτής, με συνέπεια,
(6) Η διπλή επαναλαμβανόμενη αναφορά ότι το Π.Χ.Π. της Περιφέρειας της Στερεάς Ελλάδας ως προς τη «νομιμοποίηση» του έργου «… για τη Σκύρο προβλέπει την ενίσχυση δραστηριοτήτων [και με ιδιαίτερη υπογράμμιση] σε συνδυασμό με την ανάπτυξη καινοτόμων (υβριδικών) τεχνολογιών για την παραγωγή ΑΠΕ» πάσχει αιτιολογίας.
(7) «Τη συμβατότητα του είδους και του μεγέθους της επένδυσης σε σχέση προς το φυσικό, οικιστικό και κοινωνικό οικονομικό υποσύστημα» (αρθ. 19 § 3 περ. ε ν. 4608/2019), καθώς και τις επιπτώσεις αυτού περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές (άρθ. 19 § 3 περ. στ) με βάση τα προαναφερόμενα τεχνικά δεδομένα που εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε αιγαιοπελαγήτικο νησί των διαστάσεων της Σκύρου (220.000 τ.χλμ/2.500 κατοίκους).
Γ. Η μη οικονομική βιωσιμότητα του έργου
Η αιτούσα «Αιολική Νοτίου Σκύρου Α.Ε.» ως φορέας της επένδυσης στερείται παντελώς όλων των οικονομικών και επιχειρηματικών κριτηρίων (αρθ. 19 §§ 3 και 4) και ειδικότερα:
(«Την φερεγγυότητα»: Είναι ανενεργή και στερείται προσωπικού από τη σύστασή της (πριν το 2005).
(9) «Την οικονομική κατάσταση» βάσει των δημοσιευμένων ισολογισμών:
Χρήσεις 2020, 2019 και 2018:
· Έσοδα μηδέν (0).
· Παροχές σε εργαζομένους μηδέν (0).
· Αποτελέσματα μετά από φόρους 4.732,03 €, - 5.384,78 € και - 4.096,26 € (αντίστοιχων περιόδων).
· Σύνολο Παθητικού: 398.086,38 €, 162.653,89 € και 162.665,71 € (αντίστοιχων περιόδων).
(10) Την έλλειψη «τεκμηρίωσης εμπειρίας» του φορέα από έργα Α.Π.Ε. (§ 4 στ), που προκύπτει από τα παραπάνω μηδενικά (0) στοιχεία.
(11) Βάσει της με ημερομηνία υποβολής της Αίτησης 30.9.2021, προς εκείνη της 8.2.2022 ηλεκτρονικής δημοσιοποίησης «στοιχείων της επένδυσης», η ανάρτηση πάσχει νομιμότητας καθότι ελέγχεται εκπρόθεσμη σύμφωνα με τις προβλεπόμενες του νόμου 4608/2019 προθεσμίες ημερών: 45 αξιολόγησης + 15 διαβούλευσης (αρθ. 17) + 30 απόφασης (αρθ. 19) = 105 ημέρες, έναντι των 130 ημερών (Οκτ./31, Νοεμ./30, Δεκ./31, Ιαν./31, Φεβ./7) της υπολογιζόμενης τελικά ολοκλήρωσης της διαδικασίας της έκδοσης Απόφασης.
(12) Η παράθεση της προβλεπόμενης αύξησης της απασχόλησης (αρθ. 19 § 3 περ. γ) των 240 μονίμων θέσεων «εργασίας κατά τη φάση της κατασκευής», δηλαδή συγχρόνως και διαρκώς, ελέγχεται ως αναπόδεικτη και αβάσιμη, καθώς και εκείνης ως προς τις «…60 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά τη φάση της λειτουργίας του υπό μελέτη έργου», καθότι δεν υφίσταται «φάση λειτουργίας», εφόσον η «λειτουργία» είναι μία και ενιαία παραγωγική διαδικασία, χωρίς επιμερισμούς σταδίων αφενός και αφετέρου οι 60 μόνιμες θέσεις στο βαθμό που θα υπάρξει διασύνδεση με το ηπειρωτικό σύστημα δεν δικαιολογούνται πουθενά σε κανένα τομέα και κλάδο.
(13) Επειδή σύμφωνα και με το τοπογραφικό διάγραμμα οι εκτός των ορίων της ιδιοκτησίας της Ι.Μ.Μ.Λ. εγκαταστάσεις Α/Γ καταλαμβάνουν περίπου τo 1/3 της συνολικής εδαφικής έκτασης, τα οποία ανήκουν σε ιδιώτες χορτονομείς και επειδή για την τεκμηρίωση της αίτησης της επενδύτριας πρέπει να προσκομισθούν συμβόλαια κυριότητας μισθωτήρια κ.λπ (αρθ. 16 § β), δηλώνουμε ότι κανένας από τους προαναφερόμενους δεν έχει δεσμευθεί ή υπογράψει οποιαδήποτε πράξη παραχώρησης χρήσης.
Για όλους τους παραπάνω περιοριστικά αναφερόμενους λόγους το έργο δεν εμπίπτει στην κατηγορία των Στρατηγικών Επενδύσεων.
Ο Δήμος με ομόφωνες αποφάσεις ήδη από την πρώτη απόπειρα (2010) της υλοποίησης ενός τέτοιου καταστροφικού μεγέθους έργου στο μικρό νησί της Σκύρου (καθώς και τοπική κοινωνία, περιβαλλοντικές οργανώσεις και φορείς) έχει δυναμικά εναντιωθεί, έχοντας πλήρως συνειδητοποιήσει ότι κατ’ επίκληση της κλιματικής κρίσης επενδύουμε στην πράσινη ενέργεια αλόγιστα, καταστρέφοντας την βιοποικιλότητα (κυρίως Natura) το τοπίο και τον ήπιο χαρακτήρα της νησιωτικότητας της χώρας μας, μοναδική στην Ευρώπη, καταδικάζοντας ανάπτυξη, τουρισμό και κοινωνίες σε επί δεκαετίες μαρασμό και εσωτερική μετανάστευση.
Η διαπίστωση ότι η κλιματική κρίση και η διασφάλιση της ανάπτυξης δεν αντιμετωπίζονται χωρίς προστασία του περιβάλλοντος ως σταθερή παράμετρος της διασφάλισης του κλίματος είναι απλή διαπίστωση μιας ενσυνείδητης αξιολογικής κρίσης.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΩΣ 23/02/2022
ΟΧΙ στην καταστροφή του τόπου μας.
---
 
 
Αθήνα, 24 Φεβρουαρίου 2022

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας

Θέμα: ‘Στρατηγική επένδυση’ αιολικού στη Σκύρο και φωτοβολταϊκού πάρκου στις Σέρρες εντός Περιοχών Άνευ Δρόμων (ΠΑΔ)


Στη Σκύρο η κυβέρνηση προωθεί με το καθεστώς της ‘στρατηγικής επένδυσης’ την εγκατάσταση 58 ανεμογεννητριών συνολικής ισχύος 299,6MW, στην περιοχή του Όρους Κόχυλας και ευρύτερα στη νότια Σκύρο εντός Προστατευόμενης Περιοχής του Ευρωπαϊκού Δικτύου Natura. Το όρος Κόχυλας στη Σκύρο περιλαμβάνεται στις 55 Περιοχές Άνευ Δρόμων (ΠΑΔ) άνω των 10 τ.χλμ., που προέκυψαν από τη σχετική εργασία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με τη σχετική πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για την προστασία των ΠΑΔ να παρουσιάζεται με κάθε επισημότητα μόλις έναν μήνα πριν. Οι νέες βεβαιώσεις παραγωγού χορηγήθηκαν ακόμη και παρά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ (1690/2020) ότι η απαγόρευση εγκατάστασης αιολικών σταθμών στη νότια Σκύρο είναι νόμιμη. Το συγκεκριμένο σχέδιο έχει ήδη καταδικαστεί περιβαλλοντικά, πολιτικά, θεσμικά, νομικά, ηθικά και κοινωνικά.

Στο Μενοίκιο Όρος των Σερρών αδειοδοτήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου, Φωτοβολταϊκό Πάρκο «μαμούθ» έκτασης 4,1 τ.χλμ μέσα σε Προστατευόμενη Περιοχή Natura. Το έργο βρίσκεται εντός ΠΑΔ (έκταση 26 τ.χλμ., 3η μεγαλύτερη πανελλαδικά). Η ΑΕΠΟ εκδόθηκε παρά τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και των Επιτροπών του Δήμου Σερρών, του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Εμ. Παππά, του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Κερκίνης, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η περιοχή του έργου ενώ δεν γνωμοδότησε καθόλου το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας και η αρμόδια υπηρεσία Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος και Βιοποικιλότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος καθώς το έργο πρόκειται να γίνει εντός περιοχής Natura.

Δεδομένου ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την ένταξη και των 55 ΠΑΔ της Ελλάδας (άνω των 10 τ.χλμ.) στο καθεστώς προστασίας των «Απάτητων Βουνών» σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της έρευνας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Εργαστήριο Διατήρησης Βιοποικιλότητας,

Ερωτάται ο υπουργός:

Με ποιόν τρόπο έχετε ενημερώσει τις αρμόδιες αδειοδοτούσες περιβαλλοντικές αρχές στη Περιφέρεια για την εκφρασμένη βούλησή σας για ένταξη των 55 ΠΑΔ της χώρας στο καθεστώς προστασίας των «Απάτητων Βουνών»; Θα ανακαλέσετε την άδεια στο Μενοίκιο Όρος;
Θα υπογράψετε, ως μέλος της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων, την αίτηση υπαγωγής στις στρατηγικές επενδύσεις του αιολικού στη Σκύρο;


Ο ερωτών Βουλευτής


Κρίτων Αρσένης



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οξύλιθος-Κουρούνι-Κήποι. Δύο χρόνια πριν με 8 α/γ ! Σήμερα: ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ !!!

Ο Σπίθας κάνει Αιολικό την Αμπουδιώτισα, την Βρωμονέρα, την Σκοτεινή, το Ξηροβούνι, τα Κοτύλαια

4ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Κύμης: Πρόγραμμα Παρασκευής 1 Σεπτέμβρη