ΛΑΡΚΟ: και αυτή στην ΤΕΡΝΑ

ΕΠΠΠΟ: Τελικά έγινε και η πώληση της ΛΑΡΚΟ. Στο πιο γνωστό καρτέλ της χώρας: ΝΔ-ΤΕΡΝΑ-Υπουργός-ΡΑΕ-κλπ και ο νοών νοείτω!

Business plan 250 εκατ. για τη ΛΑΡΚΟ

Στροφή στην πράσινη παραγωγή και στην υδρομεταλλουργία για είσοδο στις μπαταρίες για την αυτοκινητοβιομηχανία

Business plan 250 εκατ. για τη ΛΑΡΚΟ

Μπαταρίες για οχήματα

Το άλας του θειικού νικελίου αποτελεί την πρώτη ύλη για την παραγωγή μπαταριών για την αυτοκινητοβιομηχανία και η τιμή του είναι εξίσου υψηλή όσο το καθαρό νικέλιο και σαφώς υψηλότερη από το σιδηρονικέλιο. Με δεδομένη τη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και τη συνεχή ανάπτυξη της ζήτησης για αποθήκευση ενέργειας, εκτιμάται πως η ζήτηση θα παραμείνει μακροπρόθεσμα ισχυρή, δημιουργώντας προϋποθέσεις επιστροφής της εταιρείας σε υγιή κερδοφορία.

Προκειμένου, όμως, να καταστεί δυνατή η «καθαρή» παραγωγή σιδηρονικελίου και κυρίως άλατος του νικελίου, η νέα ιδιοκτησία της μεταλλευτικής βιομηχανίας πρόκειται να επενδύσει ποσά της τάξης των 200 με 250 εκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα πέντε έτη, ενώ παράλληλα θα διαμορφώσει τη δραστηριότητά της έτσι ούτως ώστε το αποτύπωμά της στο περιβάλλον να μηδενιστεί.

Το ρίσκο ωστόσο είναι πολύ μεγάλο και συνδέεται τόσο με τις διεθνείς χρηματιστηριακές τιμές των μετάλλων όσο και με το κόστος της ενέργειας, αλλά και την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, μιας και οι συναλλαγές στις αγορές αυτές γίνονται σε αμερικανικό νόμισμα.

Οι νέοι επενδυτές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μεγάλο ρίσκο που συνδέεται με τις διεθνείς τιμές των μετάλλων, της ενέργειας και την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου.

Το ενεργειακό κόστος

Χρόνιο πρόβλημα της ΛΑΡΚΟ ήταν η ακριβή ενέργεια. Σε συνδυασμό με την κακοδιαχείριση και τη διεθνή οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας, οδήγησε τη μεταλλευτική βιομηχανία σε χρέη προς τη ΔΕΗ που ξεπέρασαν τα 350 εκατομμύρια ευρώ και αρνητική καθαρή θέση, που ξεπέρασε τα 400 εκατομμύρια. Η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος ετησίως, όταν το εργοστάσιο λειτουργούσε πλήρως, προσμετράτο σε terawatts και είναι μία από τις υψηλότερες, αν όχι η υψηλότερη, στη χώρα. Σύμφωνα με το business plan της κοινοπραξίας, προβλέπεται περιορισμός της εξάρτησης από την ενέργεια και στροφή από την πυρομεταλλουργία στη σαφώς φιλικότερη για το περιβάλλον υδρομεταλλουργία. Ιστορικά η ΛΑΡΚΟ λειτουργούσε 5 ηλεκτροκαμίνους, μια λίαν ενεργοβόρο μέθοδο, από την οποία παρήγε σιδηρονικέλιο, το φθηνότερο δηλαδή από τα προϊόντα νικελίου. Σε πρώτη φάση και εφόσον η εταιρεία μπορέσει να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμα συμβόλαια προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος σε τιμές που θα καταστήσουν τη λειτουργία των υψικαμίνων βιώσιμη, θα προχωρήσει στη λειτουργία ενός ή δύο από τις ηλεκτροκαμίνους που διαθέτει, με στόχο ετήσια παραγωγή 7.000-8.000 τόνων σιδηρονικελίου. Δραστηριότητα που θα απαιτήσει την απασχόληση ενός σημαντικού μέρους των πρώην εργαζομένων, οι οποίοι έχουν ήδη από πέρυσι απολυθεί και αποζημιωθεί από την Ειδική Διαχείριση.

Παράλληλα, η νέα διοίκηση της εταιρείας θα ξεκινήσει την υλοποίηση επενδύσεων που θα της επιτρέψουν, χρησιμοποιώντας την υδρομεταλλουργία, να παράγει προϊόν υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και να το διοχετεύει στις διεθνείς αγορές πρώτων υλών για μπαταρίες. Η σχετική ζήτηση από τις ευρωπαϊκές και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ισχυρή και επί του παρόντος η προσφορά ελλειμματική.

Πολύ πριν φτάσουμε, όμως, εκεί, θα χρειαστεί να γίνει, κατ’ αρχάς, αποτύπωση της τρέχουσας περιβαλλοντικής κατάστασης από μηχανικούς που θα λειτουργήσουν για λογαριασμό τόσο του Δημοσίου όσο και των νέων μετόχων, καθώς οποιαδήποτε περιβαλλοντική ή άλλη αποκατάσταση απαιτηθεί για όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα βαραίνει, με βάση τη σύμβαση, την πλευρά του Δημοσίου. Από την ημέρα ωστόσο που θα αναλάβει την εταιρεία για κάθε δραστηριότητα που θα λαμβάνει χώρα, υπεύθυνη θα είναι η νέα ιδιοκτησία.

Η ΛΑΡΚΟ θα μεταβιβαστεί με ανανεωμένη, ενεργή ΑΕΠΟ (Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων), που εγκρίθηκε πριν από λίγους μήνες. Ωστόσο οι νέες παραγωγικές μέθοδοι που θα υιοθετηθούν και οι επενδύσεις που θα γίνουν προοπτικά θα χρειαστούν νέα ΑΕΠΟ, για την οποία η εταιρεία έχει προθεσμία πέντε έτη να υποβάλει προς έγκριση από τότε που θα αναλάβει τη βιομηχανία.

Σε κάθε περίπτωση, το φιλόδοξο, και όχι χωρίς ρίσκο, business plan της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD Holdings αξιώνει να αναστήσει την ελληνική παραγωγή νικελίου και να επανατοποθετήσει την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη της αγοράς μετάλλων και μάλιστα σε έναν τομέα, αυτόν των μπαταριών, ο οποίος πλέον πρωταγωνιστεί στον πράσινο μετασχηματισμό των μεγάλων οικονομιών.

Νέοι μέτοχοι

Τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και η Ειδική Διαχείριση, που από κοινού διέθεσαν προς ενοικίαση και πώληση αντίστοιχα περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα της ΛΑΡΚΟ, κατακύρωσαν το προηγούμενο δεκαήμερο τους διαγωνισμούς στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD Holdings. Ωστόσο, η ολοκλήρωση της συναλλαγής δεν αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου τόσο λόγω των διαδικασιών που απαιτούνται (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, Ελεγκτικό Συνέδριο, κύρωση της υπογραφείσας σύμβασης από τη Βουλή) όσο και εξαιτίας των εκλογών. Να σημειωθεί ότι μετά την απόλυση και αποζημίωση των 1.050 εργαζομένων τους από την Ειδική Διαχείριση πέρυσι παραμένουν στη ΛΑΡΚΟ (η οποία σημειώνεται δεν έχει πλέον παραγωγική δραστηριότητα) περίπου 900 εξ αυτών ως συμβασιούχοι που απασχολούνται για βραχυπρόθεσμα διαστήματα. Πληρώνονται από την Ειδική Διαχείριση, της οποίας η διάρκεια έληγε κανονικά μεθαύριο Τρίτη 7, Φεβρουαρίου. Θα παραταθεί όμως τουλάχιστον μέχρι και τον Ιούλιο, ενώ παράλληλα το ταμείο της θα λάβει στήριξη από το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να πληρώνονται οι συμβασιούχοι τουλάχιστον μέχρι τους πρώτους μήνες του καλοκαιριού, διάστημα που εκτιμάται πως απαιτείται για να τελειώσουν και οι προαναφερθείσες διαδικασίες. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ήδη διανύεται το δεύτερο εξάμηνο υποχρέωσης καταβολής από την Ελλάδα προστίμου 4,4 εκατ. ανά εξάμηνο.


 

Σχόλια


  1. ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΑΡΚΟ
    ΕΔΡΑ: ΛΑΡΥΜΝΑ ΛΟΚΡΙΔΑΣ
    ΑΡ. ΕΓΚΡ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ 106/84 ΛΑΡΚΟ 11/3/2024
    ΑΡ. ΤΗΛ.: 2233041403 /44437
    ΑΡ.ΦΑΞ: 2233041164
    EMAIL:somatiolarcosel@gmail.com
    SITE: www.openlarco.com
    Αρ. Πρωτ.: - 69 -

    Απάντηση στα αναληθή δημοσιεύματα που απαξιώνουν την ΛΑΡΚΟ και τους εργαζόμενους.

    Πρώτον. Η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από αυτά. Μάλιστα από ότι φαίνετε δεν έχει εναλλακτικές «αρθογράφων». Αξιοποιεί τους ίδιους και τους ίδιους με αποτέλεσμα να τους έχουν πάρει χαμπάρι μέχρι και τα νήπια παιδιά μας.

    Δεύτερον. Καλούμε την Κυβέρνηση να τοποθετηθεί εδώ και τώρα με σοβαρότητα. Έχει διασφαλίσει την επαναλειτουργία και την ανάπτυξη της ΛΑΡΚΟ; Βρήκε επενδυτή ή παλιατζή;
    Η πολιτική που εφαρμόστηκε στην ΛΑΡΚΟ παίρνει τον τίτλο «καραμπινάτο σκάνδαλο των σκανδάλων».
    Αντί για «επενδυτή» βρήκαν σκραπατζή - παλιατζή, στον οποίο «κόβουν ένα εισιτήριο» αξίας 6 εκατομμύρια ευρώ και του «δίνουν ρέστα», πάνω από 20 δις.

    Αντί για «την ανάπτυξη της ΛΑΡΚΟ», πετυχαίνουν το οριστικό λουκέτο και βάζουν ταφόπλακα σε κάθε μελλοντική προοπτική για την συνολική ανάπτυξη της βιομηχανίας στην χώρα μας.

    Αντί για «θέσεις εργασίας», γεμίζουν τις λίστες στο ταμείο ανεργίας και τα διάφορα προγράμματα του. Καταδικάζουν στην ερήμωση ολόκληρες περιοχές σε 5 νόμους.

    Τρίτον. Η αλήθεια είναι μία:

    ● Κυβερνήσεις και Ευρωπαϊκή Ένωση απέδωσαν πρόστιμο «κρατικών ενισχύσεων στην ΛΑΡΚΟ». Ποτέ δεν την χρηματοδότησαν. Με αυτό το τέχνασμα την στραγγάλισαν οικονομικά έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις εκποίησης της.

    ● Την υπερχρέωσαν στην ΔΕΗ. Όχι γιατί δεν πλήρωνε, αλλά γιατί την χρέωναν με τιμολόγιο κατά 40% προσαυξημένο σε σύγκριση με τις άλλες ενεργοβόρες βιομηχανίες. Εάν γίνει λογαριασμός με τιμές που απολαμβάνουν άλλες βιομηχανίες, τότε η ΔΕΗ χρωστάει στην ΛΑΡΚΟ.

    ● Την καταλήστευσαν για 6 δεκαετίες. Έδιναν το 80% του παραγόμενου προϊόντος (το κοβάλτιο και το σίδερο) δωρεάν ή με συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, στους πελάτες της.

    ● Σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ανέπτυξαν πότε τις δοκιμασμένες δυνατότητες στην κατεύθυνση παραγωγής ανοξείδωτου χάλυβα, δίνοντας με αυτό τον τρόπο σε ευρωπαϊκά μονοπώλια φθηνή πρώτη ύλη που είναι η βάση προϊόντων μεγάλης υπεραξίας. Η χώρα μας και ο λαός μας δεν καρπώθηκε ποτέ τα αποτελέσματα που θα μπορούσε να προσφέρει η αξιοποίηση της, με την ανάπτυξη της βιομηχανίας στην χώρα μας, το άνοιγμα χιλιάδων θέσεων εργασίας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

    ● Εξυπηρετούσαν τους εφοπλιστές. Έδιναν εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα για να μεταφέρουν την σκουριά στον Ευβοϊκό, μολύνοντας την θάλασσα, ενώ υπάρχει δοκιμασμένη μέθοδος για να αξιοποιείται η σκουριά στην οδοποιία.

    ● Την έκαναν εργαλείο «μπουκώματος» μεγαλοεργολάβων, ημετέρων και κομματαρχών.

    ● Οι εργαζόμενοι πληρώσαμε με την ζωή μας την πολιτική τους. Με εργατικά δυστυχήματα και επαγγελματικές ασθένειες. Γενιές ολόκληρες βίωσαν και βιώνουν τα αποτελέσματα του σκλαβοπάζαρου των εργολαβιών. Εκκαθάριση, απολύσεις και διαθεσιμότητες όταν ο Μποδοσάκης εγκατέλειψε την ιδιωτική ΛΑΡΚΟ και την ξεζούμισαν οι τράπεζες. Απολύσεις στις εργολαβίες από την κρατική ΛΑΡΚΟ όποτε ήταν χαμηλές οι τιμές. Εκκαθάριση, περικοπές, κλοπή του μόχθου και απολύσεις για να ξαναπεράσει η ΛΑΡΚΟ σε νέο ιδιοκτήτη.

    συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οξύλιθος-Κουρούνι-Κήποι. Δύο χρόνια πριν με 8 α/γ ! Σήμερα: ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ !!!

Ο Σπίθας κάνει Αιολικό την Αμπουδιώτισα, την Βρωμονέρα, την Σκοτεινή, το Ξηροβούνι, τα Κοτύλαια

4ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Κύμης: Πρόγραμμα Παρασκευής 1 Σεπτέμβρη