Η ΤΕΡΝΑ στην Οκτωνιά
Είχαμε προειδοποιήσει από τις 10 Μαρτίου (δείτε το Ορεινές Πτήσεις και απειλές της Αιολικής Βιομηχανίας στην Κεντρική Εύβοια (10/30/2023 video)
Ιδού λοιπόν τώρα !
Φορέας: ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΡΑΕ)
Ημ/νία τελευταίας τροποποίησης: 05/04/2023 10:00:00
Είδος: ΛΟΙΠΕΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Θεματικές: ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Περιττό να μιλήσουμε για άχρηστο Δήμο, κοιμώμενη αντιπολίτευση και ανόητους ντόπιους που αδιαφορούν για τον τόπο τους. Ή για ψεύτικα κινήματα και διασυλλογικά όργανα!
Ευτυχώς που υπάρχουν πάντα κάποιοι λίγοι άνθρωποι που είναι διαφορετικοί και κοιτάζουν να κάνουν κάτι, να ενεργήσουν και να προστατεύσουν τον τόπο τους!
Αναμονή για Τέρνα Ενεργειακή
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως, το τελευταίο διάστημα ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι στην επικαιρότητα όχι μόνο για τα μεγάλα έργα που υλοποιεί ή αναλαμβάνει, αλλά (εκ νέου) και για το θέμα της πώλησης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, με το timing να μην είναι σαφές. Ωστόσο, στην αγορά εσχάτως έχουν κυκλοφορήσει οι πληροφορίες περί πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, βάζοντας στο «κάδρο» το fund Masdar των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, εκτιμώντας ότι δεν είναι και πολύ μακριά οι εξελίξεις. Δεδομένου ότι η συμμετοχή της ΓΕΚ Τέρνα είναι στο 37,3% (η Atale έχει 5,98% και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, ελέγχει 11,06%) στην Ενεργειακή, το «κλείσιμο» μιας συμφωνίας θα φέρει μεγάλη ρευστότητα στη μητρική καθώς η ΤΕΝΕΡΓΑ έχει αποτίμηση 2,1 δισ. ευρώ στην τρέχουσα μόλις τιμή των 17,7 ευρώ. Τα κεφάλαια αυτά θα δυναμώσουν περαιτέρω τον όμιλο και θα στηρίξουν τις επενδύσεις του, αν και έτσι και αλλιώς οι τράπεζες έχουν «ανοιχτές στρόφιγγες» για τον όμιλο Περιστέρη.
Προφανώς εφόσον αγοραστούν αυτά τα ποσοστά θα πρέπει να γίνει δημόσια πρόταση, ενώ, όπως πάντα φροντίζουν να τονίζουν από τον όμιλο, «ενδιαφέρον υπήρχε και υπάρχει, όλα είναι ανοιχτά», υπονοώντας προφανώς ότι μέχρι τις επίσημες ανακοινώσεις δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο. Πάντως, εάν και εφόσον τελικά προκύψει deal, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πουλήσει μεν ένα σημαντικό asset, ωστόσο, θα επικεντρωθεί στον τομέα των υποδομών – κατασκευών – παραχωρήσεων (και στο υπόλοιπο ενεργειακό κομμάτι πλην ΑΠΕ) έχοντας σαφώς πιο ενισχυμένη χρηματοοικονομική εικόνα και ισχυρότερο προφίλ.
από το ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η κυριαρχία στις παραχωρήσεις και η επιπλέον ισχυροποίηση μέσω… ενεργειακής, 26/3/2024, στο https://www.michanikos-online.gr/%ce%b3%ce%b5%ce%ba-%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%bd%ce%b1-%ce%b7-%ce%ba%cf%85%cf%81%ce%b9%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%af%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%87%cf%89%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b5/?utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%B1+%CE%95%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7+%CE%A4%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82+-++Michanikos-Online&utm_campaign=20240326_m180315919_%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%B1+%CE%95%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7+%CE%A4%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82+-++Michanikos-Online&utm_term=_CE_93_CE_95_CE_9A+_CE_A4_CE_95_CE_A1_CE_9D_CE_91_3A+_CE_97+_CE_BA_CF_85_CF_81_CE_B9_CE_B1_CF_81_CF_
ΑπάντησηΔιαγραφήΑττική Οδός: «Οχι» από ΣτΕ στην προσφυγή Vinci – Mytilineos
02-04-2024 - Πηγή: tovima.gr
Απορρίφθηκε σύμφωνα με πληροφορίες από το ΣτΕ η προσφυγή της κοινοπραξίας Vinci – Mytilineos κατά του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε ανακηρύξει προτιμητέο επενδυτή την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο όμιλος καταθέσει προσφορά 3,27 δις. ευρώ για την παραχώρηση του μεγαλύτερου αστικού αυτοκινητοδρόμου της χώρας, συνολικού μήκους 70 χιλ. Μετά το αποτέλεσμα του διαγωνισμού τον Σεπτέμβριο του 2023 είχε ακολουθήσει μπαράζ προδικαστικών και δικαστικών προσφυγών από την κοινοπραξία Vinci – mytilineos, η οποία είχε προσφέρει 3,106 δισ. ευρώ
Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η ανάληψη της παραχώρησης της Αττικής Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του καθώς διπλασιάζει σε αξία το ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση. Με αυτή την προσθήκη το χαρτοφυλάκιο των ομοειδών παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά το κρίσιμο μέγεθος για τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου.
Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ.
Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
https://www.michanikos-online.gr/%ce%b1%cf%84%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bf%ce%b4%cf%8c%cf%82-%ce%bf%cf%87%ce%b9-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%83%cf%84%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%cf%86%cf%85%ce%b3/?utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%B1+%CE%95%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7+%CE%A4%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82+-++Michanikos-Online&utm_campaign=20240402_m180444335_%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%B1+%CE%95%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7+%CE%A4%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82+-++Michanikos-Online&utm_term=_CE_91_CF_84_CF_84_CE_B9_CE_BA_CE_AE+_CE_9F_CE_B4_CF_8C_CF_82_3A+_C2_AB_CE_9F_CF_87_CE_B9_C2_BB+_CE_